søndag den 13. februar 2011

God ide til dine gulve.

Har lige lyst til at dele en super god og effektiv ide med jer allesammen.
Min mand er igang med at ordne vores søn´s værelse, da det trænger til at blive malet.
Han har for ca.et halvt  år siden fået et lækkert bord med tilhørende fire stole fra Ikea, det er et super sejt bord, som passer perfekt til et drengeværelse.
Men det har en ulempe, de dutter der sidder under stolene laver vildt mærker i gulvet.
Jeg lyver ikke, hvis jeg skriver der nok var 200-300 mærker efter dem.
Drengene har jo flyttet rundt på stolene i hele værelset, som er på 30 kvm.
Så det så frygteligt ud.
Gulvet er rimlig nyt og ludbehandlet, så det er rigtig ærgeligt.
Men så kom Mor Susi her på en god ide og vupti var mærkerne væk( man tror det løgn)
Nu kommer ideen:
Man tager et gammelt dampstrygejern og en balje med vand samt et viskestykke.
Så dypper man viskestykket i vandet og vrider det kun lidt lægger det hen over mærkerne og hakkerne, lader så strygejernet køre stille og roligt hen over hakker og mærker indtil de er væk.
Man tror virklig det er løgn, når man ser gulvet bagefter.
Håber i kan bruge ideen.
Men husk man kan ikke gøre det på lakeret gulve...




7 kommentarer:

  1. Hej Susi
    Det var da et super godt fif. Hvor er du bare go. Jeg tror da lige jeg vil prøve det. Ved godt hele mit gulv skal brækkes op næste uge, men virker test, så ved jeg jo det, hvis der skulle komme mærker i mit nye gulv.
    God søndag til dig.
    Kram MARIANNE

    SvarSlet
  2. Hej Susi...
    Super god ide... ville ønske vi ikke havde lakeret gulve så.. øv..
    Tak for dit svar igår.. Jeg synes det er vigtigt at man er ærlig, men kan samtidig godt forstå at du ikke ønsker at din blog kun skal handle om sygdom, at bloggen er et fristed. Men engang imellem er det også dejligt at kunne få luft, på skrift. Sådan har jeg det, jeg synes man næmmere bearbejde nogle ting, når man skriver det. Og jeg er sikker på du ikke skræmmer nogen væk, hvorfor skulle du dog det. Tror som du selv siger det er vigtigt at folk ved hvorfor du engang imellem er væk fra bloggen.
    Skønt du har din egen supermand, er guld værd. Jeg er også så heldig og have min egen, han må tit stå for skud for mine frustrationer, men han forstår og støtter ligemeget hvad.
    Ha en fantastisk søndag..
    Smil fra Tina

    SvarSlet
  3. Nydelig rom:)

    ha en fin søndag!!

    klem Linda:=)

    SvarSlet
  4. Tak for tippet! Vores gulv ser farligt ud!! Absolut forsøget værd.

    SvarSlet
  5. Hei.
    Det var et supert tips,takk.
    Lekkert bilde fra din stue.
    Ha en flott dag.
    Klem.

    SvarSlet
  6. Det er da et knald godt tip. Har godt hørt om det før, men aldrig praktiseret det. Elsker gamle husmor tips, de er nogen gange meget bedre end de moderne ting der kommer frem ;O)
    Go søndag, og tak for din skønne kommentar på mit billede ;O)
    Kh. Susan

    SvarSlet
  7. Takk for supert tips, det må jeg huske. ☺

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.