torsdag den 2. juni 2011

Nyt til klædeskabet.

Igår skulle jeg til optikeren i Viborg for at få en ny synsprøve, da det er 2½ år siden jeg sidst fik nye briller.
Men jeg har i længere tid gået lidt med tankerne om at prøve linser.
Det største problem ved det, er at jeg har + 5,50 på hvert øje plus bygningsfejl og derfor kun kan få måneds linser.
Det ville have været rart med dags linser, som man kan kassere hver dag.
Men nu skulle de først se om det kunne lade sig gøre, at få linser hjem med glidene overgang i den styrke.
Det håber jeg bare så meget, så jeg kan få mig et par fede solbriller.
Fandt de fedeste, som jeg bare må eje, hvis det kan lade sig gøre med linserne.
Er der andre derude, der har nogen erfaring med så dårligt syn og brug af linser?
Vil jeg meget gerne høre fra jer...
Da vi var færdig hos optikeren gik vi os en lille tur i byen, Viborg holdt nemlig By Night og derfor havde butikkerne en masse gode tilbud.

Jeg købte en lækker skjorte fra Uldahl i Sinnerup som havde 30% på alt deres tøj, samt et par fede sandaler hos Havanna Shoes, der kørte med 25%.
Det måtte jeg bare eje...
Tørklædet er fra Stylesnob og købt hos Smartgirl.dk





P.S  hold øje med bloggen på Mandag, der får i mulighed for at vinde noget til jeres eget klædeskab.
       Der er hele to gevinster....

13 kommentarer:

  1. Superflotte ting du har købt. Da jeg kom hjem i aftes lå der en pakkeseddel til mig. :) Jeg tager straks på posthuset i morgen.

    SvarSlet
  2. Hej Susi. Jeg har ikke ligeså slemt syn som dig, men har også bygningsfejl på det ene øje. Hvis mit syn bliver dårligere, kan jeg også kun få månedslinser og ikke dagslinser som nu.
    Men jeg tror altid jeg vil have linser alligevel, det er så dejligt nemt :)

    SvarSlet
  3. fede sandaler, jeg prøvede linser med glidende overgang for nogen år siden, men jeg kunne ikke se med dem, men der kommer jo hele tiden fremskridt også på dette område, så held og lykke, hvis det lykkes vil jeg gerne høre nærmere da jeg også er træt af briller, kan aldrig købe solbriller:)

    SvarSlet
  4. Lækre ting! - og nu holder vi øje....

    Nyd solen Helle

    SvarSlet
  5. Hej Susi...

    Er det minus eller plus?
    Jeg er langsynet, et alderdomstegn,men jeg bruger kun læsebriller.
    Min svigersøn bruger linser på arbejdet og briller her hjemme.
    Han har minus 7,noget.
    Han har fået tilbudt at blive opereret.
    Min svigerdatter har været i Ungaren i vinter sammen med en venninde hvor de begge blev opereret for langsynhed.
    Nu er hun helt fri for at bruge briller så det var meget vellykket..:-)
    Smart tøj du har købt, lækker farve...:-o)

    God weekend fra Lisbeth

    SvarSlet
  6. Hej Lisbeth.

    Det er plus ( langsynet) nu har jeg rettet det..
    Ja! jeg tænker også meget på at få den operation, men er alligevel lidt betænkelig.
    De siger man skal igennem to, når man også har bygningsfejl.
    Ved du om der er noget om det?
    Det må være skønt ikke at skulle bruge de briller og linser og det kan jo godt betale sig.
    Sidst jeg købte briller løb de op i 9000 kr og det er kun 2½ år siden og nu skal jeg til det igen.

    Knus Susi

    SvarSlet
  7. Jeg har -5.75 på venstre og -3.50 på højre og bruger månedslinser, som jeg går med hver dag. Har haft linser i 20 år og er SÅ glad for dem. Min optiker er Louis Nielsen.

    SvarSlet
  8. Så flotte ting du har kjøpt deg, blusen var bare helt LEKKER ♥ Skjerfet og skoene og... er så deilig og kjøpe seg litt nytt innimellom;))

    Ha en fin kveld!

    Klem Line

    SvarSlet
  9. Super skønne ting du har købt dig ;0) Knus fra Anne

    SvarSlet
  10. Kan ingenting om linseproblematikken din, men må bare få gratulere deg med lekre kjøp. De sandalene var jo bare superlekre. Hmmm... mulig å få tak i i Oslo og kanskje?

    SvarSlet
  11. Tusind tak for din fine give away som jeg hentede på posthuset idag. Jeg er rigtig glad for den.
    Klem MARIANNE

    SvarSlet
  12. Hej Marianne.

    Dejligt det er kommet frem.
    Håber du nyder de lækre sager:-)

    God weekend.

    Knus Susi

    SvarSlet
  13. Hej :)
    Jeg er også en af dem der bruger briller hver dag og har gjort det siden jeg var 3. Jeg har også drømt om at bruge kontaktlinser og gik til min optiker. Han sagde at jeg kunne prøve det, men pga min store bygningsfejl ville jeg ikke kunne se 100% (det er kun på det ene øje, det andet er kun +0,75).
    Jeg prøvede det i nogle måneder (skulle købe 6 mdr ad gangen) men det fungerede ikke rigtigt. Hvis det var mørkt kom der sådan nogle ringe rundt om lyset fra fx lamperne, linserner 'drejede' tit sådan at jeg ikke så noget på det dårlige øje.
    Så jeg er gået over til briller igen, men jeg er glad for at jeg prøvede linserne, for nu har jeg jo prøvet :)

    Held og lykke, og jeg er spændt på at høre hvordan det går for dig :)

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.