fredag den 18. maj 2012

En smuk blomst

Fik jeg købt forleden dag, eller det vil sige to af dem og jeg ærgrer mig så meget over, at jeg ikke købte et par stykker mere.

Det er denne sarte lyserøde petunia, den er så yndig og passer så sødt i mine hvide runde potter.

Da jeg kom hjem fik jeg lyst til at undersøge, om man egentlig kunne tage stiklinger af en denne flotte petuina.

Jeg fandt en artikel hos Ide Nyt som i kan læse Her! 


På en anden side fik jeg anbefalet bogen " Stiklingformering" udgivet i 2000 af Politiken.

Men den er udsolgt alle de steder jeg har søgt, så måske er jeg heldig at finde den på loppemarked ellers må jeg låne den på biblioteket.

Det kunne da være lidt sjovt, hvis det også kunne lykkes at lave mine egne Petuniaer, ligesom jeg laver mine pelargonier som lige nu er ved at vokse sig store og flotte.










10 kommentarer:

  1. Hvor er den smuk. Jeg har en pelargonie fra sidst år, og kunne godt tænke mig at formere den ;-) God aften til dig..knus

    SvarSlet
  2. Hej Gitte

    Du kan sagtens nå det endnu og de gror hurtigt.
    Mine er begyndt at blomstre og er så fine og tætte.

    Ha´en dejlig aften

    Knus Susi

    SvarSlet
  3. Iiih de er så fine de lyserøde pelargonier. Min favorit er den sort, der hedder Dronning Ingrid. De dufter så godt og holder længe. Tak for tippet med stiklingerne :0)

    SvarSlet
  4. Hvor er det en smuk blomst(:

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Hvor er de søde ...
    go' weekend

    SvarSlet
  6. Hvor er den smuk ...
    Knus Karina

    SvarSlet
  7. Hej Susi ;0)
    I politikens planteformeringsbog står der at der skal bruges urteagtige skud, faktisk ligesom pelargonie. Bedst lige efter blomstring ;0)
    Tak for din søde kommentar hos Birgit ;0)

    SvarSlet
  8. Så nydelige blomster!! Nydelig farge, å ja spennende om en kan ta stiklinger av dem :)

    Nydelig blogg du har!!

    Klem :)

    SvarSlet
  9. ja den er da virkelig smuk :0)

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.