lørdag den 13. oktober 2012

Æbletærte med Kanelis...

Den opskrift fandt jeg i et af Isabella´s skønne blade og har tit lavet den, da den hurtigt blev en af vores favoritter herhjemme.

Men idag har jeg lavet lidt om på opskriften og det blev den sandlig ikke ringere af  tværtimod ...

I finder den originale opskrift Her!!

Hvis i skulle få lyst til at bage min version, får i den lige her:

Jeg laver dobbelt portion så passer den perfekt til en bradpande på 30x25 cm

Jeg udskifter det halve af sukkeret med revet  marcipan istedet.

Kanelen og farinen, som man til sidst drysser over kagen, sammen med  små klatter smør, syntes jeg virkede lidt tørt.

Så jeg smelter smørret, farinen og kanelen i microovnen i 1 min og tilføjer lidt mælk i blandingen, så det bliver lidt tyndere og nemmere at fordele ud på kagen.

Så drysser jeg til sidst med de hakkede hasselnødder ud over kagen..

Man kan også bruge en 18% creme fraiche med vaniljesukker i som tilbehør istedet for softice, hvis man bedre kan lide det...

Den er virklig god og så dufter der af kanel i hele hytten, dejligt duft af Jul...









1 kommentar:


  1. Uhmmmm. Den ser lækker ud, og den vil jeg helt sikkert prøve en af dagene :o)

    Knus Vibeke

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.